torsdag 1 oktober 2009

Inlägg Nr.1!

Nu har jag lagt upp mina 3 första AIK filmer jag gjorde. Tänkte bara börja med att berätta storyn bakom att jag började filma AIK-matcher och varför jag har den kameran jag har idag!

Jag gick hela vintern och tänkte att jag skulle köpa mig en bra kamera till våren. Lite senare när jag kollade runt på nätet så trillade över en film med riktigt bra kvalitet i HD, sökte på kamerans namn på nätet och det visade sig att det var en vanlig kompaktkamera vid namn Panasonic Lumix TZ7!

Här var filmen (såg den på en kamera sida och inte på YouTube från början):


Det var Signaturen "Pestivajk" som hade gjort filmen och jag tyckte det var en stor slump bara att den faktiskt kom från Sverige. Var ju inne på ett random engelskt kamera forum...

1 vecka senare spelade AIK match mot Halmstad, premiären 2009. Efter att ha gått på den matchen och så läste jag som vanligt på GnagarForum. Där skrev signaturen "Isidor" att han lagt upp en video från den matchen så jag gick in och kollade, och då var det samma person som jag tidigare hade sett, filmat med samma kamera! Vilken slump tänkte jag!

Eftersom kameran var så bra när han filmade på fotbollsmatcherna så köpte jag den kameran också... Fick kameran först innan DIF-AIK den 18/5 och har filmat sen dess på alla matcher jag har varit på! (Med undandag från AIK-Göteborg då min kamera var vattenskadad och jag väntade på en ny, filmade då med min mobil Samsung Jet)

1 kommentar:

Isidor sa...

Jag borde få procent från Panasonic för all den reklam jag ger dom.

 
javascript:void(0)